onsdag 19 maj 2010

Sommar, sommar, sooommmar!

Idag har sommaren börjat för oss. Båten sjösatt och en liten kort tur i skön värme och spegelblankt vatten. Så himmelskt härligt!

Tänk så skönt när snön har försvunnit och gräset börjar bli grönt...ja, här uppe i norrland är vi lite sena. Den sista isen på sjön försvann igår, så vi säger att den rev den artonde maj i år.

Bilduppdatering 31/5
Äppelträden verkar ha klarat vintern bra, det knoppas fint och jag hoppas på fin tillväxt i år. Om det blir nån frukt är mindre viktigt, de plockas ju liks av hunden när det blir svagt röda. Hur lång tid tar det innan de är nog höga så vi får behålla dem tro?

Ögnade igenom bloggen som hastigast och upptäcker att jag inte har så många bilder...så himla tråkigt! Om jag nu lyckas skaka liv i den igen så ska jag bli bättre på att lägga in bilder också. Kan bli något roligare nu eftersom jag har en jättebra kamera i min nya mobil. Som dottern sa, den är till och med bättre än våra digitalkameror!

Ha en riktigt skön fortsättning på sommaren alla!

4 hälsningar:

Rita sa...

Kul o höra av dig igen =)
Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram

Linda sa...

Jag önskar dig detsamma!

Mia stickar sa...

Ha en bra fortsättning du också!

Spökskrivaren sa...

Uppdatera mera! Jag försöker skriva flera varje dag, men åtminstone en gång varje dag. Nu åker jag utomlands så då kanske det blir lite mindre...