tisdag 20 oktober 2009

Grovstickad mössa


Den här mössan kan man kalla supersnabbstickad!!! Köpte ju ett grovt garn hos Sara förra veckan, vaknade rätt tidigt imorse så kvart över sju när dottern for till skolan hade hon den på sig. Det tog ca en timme att sticka den, på stickor nr 9. Ett nystan G-B Hippy gick det åt, men det behövs nog två nystan om jag ska göra en i min storlek.
Nu får jag se om hon blir "rassan" för att jag lägger ut en morgonbild på henne...!

5 hälsningar:

Unknown sa...

Det var snabbt mascherat! Sånna handarbeten gillar jag. Kul att se "dotera" oxå, hoppas du klarar dig från skäll ;) Jag har en bild på min yngsta, Fanny, på min blogg idag- jag hoppas att hon inte ser det.....Ha en fin dag!

Linda Lidén sa...

Jag ska kika in hos dig och se...:-)

Rita sa...

Snygg mössa och verkligen snabbt stickat!
Har kikat runt lite här och här finns mycket inspiration att hämta. Glad att jag hittade hit =)
En liten fråga: Du som stickar så mycket, har du nåt tips på var man kan få tag i en billig nystmaskin, börjar bli jobbigt att nysta för hand. Tacksam för tips.
Kram Rita

Linda Lidén sa...

Rita, jag har ju en webshop och säljer garn och stickmaskiner. Nystmaskiner har jag hemma, tyvärr ligger de inte inlagda i shopen än. Men maila mig gärna på linda@stickat.nu så får du höra vad jag har hemma.

Tack för berömmet!!! Jag blev så glad...

FRIDAH sa...

haha snygg bild, ser ju som en zombie!