måndag 12 oktober 2009

Skridskoåkning och bak

Bakar idag. En speciell utmaning är att det ska vara glutenfritt. Vi har syjunta hos mig ikväll och jag vill absolut kunna bjuda på nåt gott som alla kan äta. Jag hittade en mycket bra recept på glutenfritt här. Nougatkakor, cheeskake och en bärpaj hade jag tänkt det skulle bli...

Min lillebror(en av de tre) fyller sjutton år idag! Grattis!!! Kanske han också får en tårta som den syster fick...:-)

Tänk att snön ligger kvar än. Det sas ju på väderleksrapporterna innan helgen att det skulle komma plusgrader igen. Inte då här i alla fall. Isen håller på att lägga sig över sjön, jag hoppas verkligen att vi får en bra is i år så man vågar sig ut på den. Det brukar ju oftast ha varit så att snön kommer i mängder innan någon isskorpa hunnit bildas. Barnen provåkte skridskor nere i viken igår, det gick visst bara fint! Ska ner och kika på dem nästa gång det blir dags.

Nä, nu ska jag dra på lite värme och starta ugnen.

Ha det gott idag!

PS: Nån som vet av en gångmatta som passar till nya hallen?...

10 hälsningar:

Unknown sa...

Hej Linda! Det är lite glest mellan träffarna, minst sagt! =D Felicia föddes januari -93 och Fanny fylld 14år i somras! Tiden går...Vi bor i Strömbäck knappt 2mil söder om Umeå.

Hanna sa...

Jag vet inte vad som passar i din hall, men ellos hade flera fina bra hallmattor som vi funderar på i våran långa hall...

Linda Lidén sa...

Tack Hanna, då ska jag beställa hem katalogen!

Therese, ja du väntade ju Felicia då jag var på Barn 4 med Frida i dec -92. Nu har vi ju en Edvin också som är 13 och Oskar som är 11. Har ni vägarna förbi så vet du ju var vi bor :-)

Upplagd sa...

Vilken fin blogg du har! Är det inte jobbigt att hålla igång flera?
Jag svarade dig på min blogg. Vår matta är en plastmatta från, har glömt vad dom heter men tydligen kvalitetsmärke på plastmattor. Ska inhandla flera eftersom denna fantastiska matta ligger still när hundarna leker och maken glömmer lyfta på fötterna...

Upplagd sa...

...men SNÖ - var bor du nånstans?

Linda Lidén sa...

I maskinstickningsbloggen försöker jag bara skriva om just maskinstickning, den här är mest om vardagligt strunt :-)

Pappelina matta kanske? Det är den enda märkesmattan jag känner till.

Snö? :O)
Jag bor i Västerbotten, mitt mellan Lycksele och Skellefteå...Norsjö!

Upplagd sa...

Vojne, då förstår jag att ni har snö nu.
Ville bara tips om ett mattställe jag hittade på nätet nu i kväll. Bra priser och stort urval:
www.nylandersmattor.se
Där ska jag beställa när hela köket blir klart.
Under tiden berättar jag om det där vardagliga struntet. Perfekt som minneslapp när man som jag är en virrig själ utan minne! Och förresten, det struntet är väl egentligen själva livet...

Linda Lidén sa...

Exakt! Minns det där ordspråket; alla dagar som kom och gick - inte visste jag att det var livet!

Nu ska jag surfa in och kolla på mattor!=)

Hanna sa...

Katalogen, de finns ju på nätet annars ;) men jag såg att du hittat fina mattor redan! Tänkte bara säga att jag gillar din nya header :)

Linda Lidén sa...

Tack för berömet Hanna, att finslipa headern och ramarna runt bilderna var väl så långt jag sträckte mig i min uppfräschning :-)
Testade ditt förslag på mallar men jag bara klantade till det.

Jag kollar gärna runt på fler ställen ang. mattorna, tror att det blir lite knepigt att hitta en som både passar grått golv/brun vägg och mönstret på golvet...