lördag 10 oktober 2009

Välkommen vinter

Solen skiner från blå himmel idag också. Det är fortfarande kallt så snön ligger kvar. Det är faktiskt jättevackert ute! Nu hoppas jag att snön stannar för vintern fast enligt väderprognosen ser det ut att bli plusgrader nästa vecka... suck! Aldrig är man då nöjd.

Jag ska jobba ett par timmar idag, det blir ett skönt avbrott i allt stök här hemma. Få prata med folk och andas lite social luft. Sen vad kvällen bjuder på är fortfarande oklart, skulle tro att det bli lika lugnt som igår. Slapp framför teven, ikväll är det visst andra avsnittet av Körslaget. Missade premiären förra helgen så det blir nog så att vi kikar på det.

Nu måste jag gå ut och rensa flaket på pickupen. Fullt med förrådsgrejor från gamla huset som ska gås igenom (läs slänga skiten).

Ha en fin dag alla!

2 hälsningar:

Hanna sa...

Jag har inte hunnit göra klart riktigt allt för vintern än, framförallt har jag inte tagit ner sommarhagen så jag tar tacksamt emot lite plusgrader så går det kanske lättare att få upp pinnarna ur backen! Ha en skön helg.

Linda Lidén sa...

Vädret ger onekligen många växlingar, igår kväll hade vi julstämning med tända ljus och allt. Idag är det vår i luften. När ska den mörka isvindsnöiga vintern landa på riktigt?