lördag 17 oktober 2009

UFO´s hemma och i stickkorgen

Göra-klart-dag är det idag. Hyllor har äntligen satts upp i kontoret och nu ska jag fylla alla tomma pärmar med papper som ligger i buntar...tråkigt att ha det så. Det blir allt för ofta man lägger papper i fel sorteringsfack, bättre att ha allt i märkta pärmar. Jag har många att hålla reda på, våra privata papper för två hus(än så länge), åkeriets alla pärmar och min egen firmas. Äntligen ska det bli ordning och reda hela vägen.

Bebiskoftan blir nog klar ikväll. Det som inte är så bra med sånt poröst garn är att när man syr ihop plagget med samma garn så blir det löst och så småningom går det av...försiktig får man vara, men jag tycker inte det blir lika snyggt att sy ihop med ett tunnare garn.

Fuskflätesockan är halvstickad, igår gjorde jag det förstärkta hälsteget. Roligt och snyggt blev det också, nu är det bara foten kvar. Varför känns det gå fortare när man stickar mönsterrapporter än bara slätstickning?

Nu ska jag ut i garaget och betsa hyllplanen!

(bilder på stickrummet kommer...:-)

"Framtiden är det enda du kan påverka - se till att den blir som du vill..."

2 hälsningar:

Unknown sa...

Skönt med ordning & reda! Jag försöker men lyckas inte hela vägen...Vet inte var jag gjort av ordningsinnet??

Linda sa...

Det är så otroligt skönt!!! Tänk att jag sitter nu och ordnar pärmar och organiserar i kontoret...klockan sju en lördagskväll!?!

Då vill man! :-)