torsdag 8 oktober 2009

Sockprojekt

Golven är nyskurade, tvättmaskinen och torktumlaren jobbar på så nu ska jag ut och njuta av solen lite.

Hade faktiskt trott att snön skulle smälta bort, jag har som vanligt lite jobb kvar ute. Har ännu inte fixat ris till äppelträden och sen skulle de ju märkas ut för skoterkörarna också. Men det kommer nog en dag snart när det blir gjort.

Ska följa älsklingen på en tur med lastbilen sen, då tar jag med mig min sockstickning. Stickar bäddsockor med spetsmönster i brunt Top Wool från Marks & Kattens. Mönstret är jätteroligt, fastnar nästan direkt så man slipper kika på mönstret hela tiden. Det är ett jättegammalt mönster och garnet i beskrivningen har varit borta sen länge. Nån som vet hur länge upphovsrätten på såna mönster gäller? Skulle vilja dela med mig av det...:-)

0 hälsningar: