torsdag 15 oktober 2009

Stycka och sticka

Gäsp, vilken seg morgon. Jag har sovit som en klubbad inatt och får nog hinka i mej en hel del kallvatten för att vakna riktigt ordentligt.


Idag blir det styckning av en kvarts tjurkalv och två grisar. Ja inte jag som håller i kniven då, utan det är ett proffs som kommer hit och gör det åt oss. Jag ska "bara" se och lära och sen paketera allt. När allt är klart och lagt i frysen så känner man sig så himla rik! Kött, tunnbröd och vaniljbullar...då behöver man inget mer!


Det finns två bagarstugor i byn där vi bor. Ingen av dem är använda på jättelänge och vi har många "fantasier" om vad som skulle kunna göras av dem. Inte stå och förfalla längre... önskar att jag hade en hemma på gården själv!


Nu är det stickning som gäller för mig varje ledig sekund. Igår kväll började jag på ett par sockar till mig själv i Stepgarnet med Aloe Vera och Jojoba. Har inte testat det än fast jag sålt en hel del av det i shopen. Fingarna blev ju faktiskt mycket mjukare!!! Sockmönstret, finns på Stickas hemsida och jag har totalt missat att det finns så många fina mönster och tips på där! Sara hade fått en utskrift av en kund och ger alla som köper garn en egen utskrift. Smart! Bra reklam för designern också, Helene Walllin. Mycket fina sockar och jätteroligt mönster!!!

Förresten så fick jag med mig en hel sopsäck med garn från Sara igår...glittrigt, lite tjockt garn mm. Behövde jag mer?

Fick en fråga från en bloggläsare om inte stickrummet var klart? Det är det ju men jag har missat att visa klart-bilder. Ska fixa det!

"En liten bit i taget och du kommer mycket långt"

2 hälsningar:

Unknown sa...

Håller med om att man känner sig rik när man har en älg i frysen! =) Ska bli spännade att få se stickrummet. Kram

Linda sa...

Jag ska ta fram kameran så jag kommer ihåg att fota imorron. Dagsljus är alltid bäst!

Kram tebaks!