torsdag 22 oktober 2009

Syrummet


Så här blev det i sy/pysselrummet. Jag riktigt längtar efter att sätta mig ner och sy mina nya gardiner. Köpte tyget för väldigt länge sen men nu ska det bli av!
Typiskt att blixten avslöjar hundens seckel på fönstret!!! Brorsan hade sängen vid fönstret så där stod Brons ofta för att hänga med i vad som hände utomhus. De korta panelerna ska jag byta ut mot hellånga så småningom.
Nån som vet hur man byter tyg på gungstolsdynorna???

7 hälsningar:

Anonym sa...

Oj oj vad fint det blev. Kanon. Så där vill jag också ha det. Super.... Jag blir ju inte avis... =))

Rita sa...

Vilken fin syhörna! Undras hur länge den är så prydlig ;) Min egen sy/pysselhörna har blivit ett totalt kaos....
Vad är det för flaskor du har på översta hyllan?
Är det pärlor till pärlplattor?
He en trevlig fredag!

Linda Lidén sa...

Jag har ju nyss möblerat och ordnat så det kommer garanterat bli stökigt, det blir det ju alltid tyvärr :-)

Jo, flaskorna är refiller till PhotoPearls-asken. Tänker att barnen kan sitta vid skrivbordet om de vill lägga plattor. Symaskinerna kommer garanterat inte användas jämt och då är det bara att ställa ner dem på golvet.

Ha en trevlig fredag du med!

Mia stickar sa...

Så fint det blev! Ser så inbjudande ut när allt ligger där det ska. Tyvärr brukar det ju inte räck så länge.... inte hos mig ialla fall!

Unknown sa...

Härlig med ett pysselrum! Jättefint blev det. Har tänkt inreda ett av rummmen brevid gårdshuset till sy/pysselrum men det har inte blivit av ännu. Vi har så litet i själva boningshuset så där ryms inte ens en liten hörna någonstans, det blir köksbordet när det ska sys och grejas...Ha en skön helg!

Linda Lidén sa...

Jag ska försöka hålla lite ordning, försöka...men lova går inte! =))

Therese, vi måste hälsa på varann snart! Det är ju helt galet att vi kusiner har slutat umgås? Det var bättre när vi var små...

Unknown sa...

Ja, då sågs man ju tittsomtätt. Tråkigt hur det har blivit! Kusinerna på pappas sida är det likadant med...