torsdag 22 oktober 2009

Mattor och strömavbrott

Hittade mattor på Rusta igår...denna beiga som heter "Sara". Långa mattor, längre än 260cm hittade jag tyvärr inte så då tyckte dottern att vi kunde ha två såna efter varann istället. Ja, med lite space mellan då. Det blev inte så tokigt. Jag hade beslutsångest om jag skulle välja grå som passar till golvet, eller den beigebruna som passar till väggen. Eftersom det är lite, lite beige i golvet så blev det den. '

Men jag kan fundera lite till för imorron ska jag dit igen, tyvärr. Gillar inte att måsta köra dit två gånger på samma vecka, men tiderna på lasarettet gick inte att tajma ihop till samma dag. Det är alltid samma visa på höstarna, då är det besök efter besök känns det som.

Varför inte sprida ut det lite över året?


Köpte även dörrmattan som har samma namn, den på bilden är dock grön och det är inte den jag köpte! Beige, såklart även den. Jag ska se om jag kan fixa en bild från hallen så jag kan få lite smakråd?



Idag har jag varit hos frissan och gjort en make-over! Mörkbrun skulle jag bli, men i mina ögon är det SVART!!! Jag ville ha en förändring och jag tror detta blir jättebra, måste bara vänja mig först. Och att ögonbrynen numera är mörka... hua, allt på en gång!



Onsdagskvällen blev strömlös, vi fick strömavbrott som alla andra i denna del av kommunen just när vi skulle borra upp hyllorna i syrummet. Typiskt...för när strömmen väl kom tillbaka så orkade vi inte, då lockade sängen mer. Hoppas att det blir av ikväll istället. Brorsans gamla rum ska nu kallas för syrummet istället. Men det är till för alla, allt pyssel ska vi samla där inne. Alla pärlorna till Photopearls som vi har, plattor och tillbehör. Ritpapper och Scrapbookinggrejorna. Hoppas och tror att det blir superbra!!!



Nu måste jag förbereda för middagen!



"Även en tusenmilafärd börjar med ett steg"

2 hälsningar:

Unknown sa...

Det blev jättebra med två mattor. En lång hade kanske gjort hallen långsmal...funderar jag! :)

Linda Lidén sa...

Och så tänkte jag att det är lättare att ta ut två kortare då man ska damma av dem?

Känns bra med dessa, bara de nu ligger still!