fredag 9 oktober 2009

Bäddsockan


Jag hann sticka ganska mycket på sockan igår när jag åkte lastbil, satt djupt koncentrerad och räknade maskor och mönster. Mycket kul! Nu vill jag gärna hitta fler strumpmönster med spets.
Det syns lite dåligt på bilderna, den senare blev lite för blixtig men dottern fick vara "fot"modell igår kväll då ljuset var lite skumt.
Har också hamnat i funderingar över detta agurugami eller vad det nu hette, är väldigt nyfiken... men vet att jag brukar sällan ha tur i lotterier så det är nog bäst att jag beställer ett exemplar och förkovrar mig.
Hittade även tre pysselpaket från Karin Mannerståls Scrapbook-klubb. Jag har inte använt nåt ur paketen så nu finns det massor av material, bara att sätta igång då? Tror nästan att jag överlåter det till dottern för jag kan ju inte börja med allting heller!
Ha det!
(Radbrytningen fungerar inte nu heller...gaaaah!)

1 hälsningar:

Mia stickar sa...

De ser ut att bli fina! Jag har inte provat att sticka spetssockar än men det kommer!