onsdag 14 oktober 2009

Mjukt och skönt

Stickandet gick av bara farten igår! Hann med fyra av fem delar till bebiskoftan igår. Mjukt och skönt är garnet och det var svårt att lägga ifrån sig stickorna och krypa isäng. En vante till dottern stickade jag också av samma garn. Synd, mycket synd att detta garnet inte finns kvar att beställa mer av. Det är samma sträckning som Garnstudios Eskimo och Kinnas Naturull.

Jag har börjat på den andra ärmen, sen ska delarna sys ihop och en huva ska stickas dit, blåa fina knappar ska jag sätta fast...hoppas lillemannen blir nöjd :-)


Vantens söm, ganska osynlig va?

Färdigstickad men ej ihopsydd.
Den stickas på raka stickor.
Mönstret syns där i bakgrunden...

2 hälsningar:

Unknown sa...

Mysigt med bebisstickning!

Linda sa...

Jag minns ju hur jag satt och stickade när mina små var på väg...tänk att det är så länge sen?