onsdag 30 september 2009

Middagstips!

Jag fick ett recept på gästlåda tidigare i år. Den har jag gjort många gånger sen dess och hela familjen älskar den. Mycket mat blir det också så den är perfekt om man är många och vill ha matlådor över.

Min version är lite ändrad, jag har lagt till lite smått och gott.

Koka spiralmakaroner(500g) och bre ut i långpanna
Bryn ca 800g köttfärs(jag tror mina paket är något mer i), lök och två paket bacon, krydda med salt och peppar. Häll över makaronerna i formen.
Fräs upp några skivade, färska champinjoner och en tärnad zuccini. Häll i två burkar creme fraische(ej lätt) och två paket matlagningsgrädde. Två köttbuljongtärningar smältes i röran.
Häll på smeten i formen och "gegga ihop" det. En påse riven mozarella över alltihop, krydda med oregano eller pizzakrydda och in i ugnen. 200-225 grader till osten smält.

Jag lovar att det blir gott! Farligt gott!!!

Om man GI:ar så kan man göra en liten form bredvid där man helt enkelt hoppar över makaronerna och äter lite extra grönsaker till. Annars så har jag alltid ICA´s fullkornsspiraler, de är goda och så är ett paket lagom, 500g.

0 hälsningar: