tisdag 1 september 2009

Evighetsprojektet

Rensat och röjt, snart är det klart för inflyttning i mitt nya stickrum! Idag har jag målat elementet ett första varv, spacklingen av tak och väggar är snart klart så jag kan börja måla. Jag ska vitmåla taket, väggarna får en ljus nyans. Inte bestämt än vilken, men typ creme, nougat eller nåt sånt. Sen ska kopparrören som går runt halva rummet vitmålas ett par varv. På fredag ska klickgolvet inhandlas så då vill jag att målandet ska vara klart.


Undrar om jag hinner?

Jag har tömt nästan hela groventrén också, sorterat skor och sånt in i hyllor och garderober. Det står sex garderober där inne, som dessutom har en ful blå färg på dörrarna... Vad ska jag göra åt det?

-Måla dem vita och låta dem stå kvar?
-Flytta ut dem till förrådet och hitta på nån annan idé?
-Strunta i alltihop?

Nu dags för sen lunch...

4 hälsningar:

Hanna sa...

Tapetsera dem! :)

Linda sa...

Det var ju en idé... fast det är inte länge sen vi tog bort just tapeter från garderobsdörrarna i förra huset. Lite anti än tror jag.

Såg nyligen en Billy bokhylla från Ikea som var tejpad med dekor, nåt sånt kanske finns till garderober också?

Mia stickar sa...

Ojoj så mycke jobb! Fast det vore kanske bra att flytta ibland och få rensa upp ordentligt. Vi har bott här i 15 år och samlat på oss mycke!

Linda sa...

Tio år hade vi i förra huset, men det känns som hundra när man ska tömma!