onsdag 2 september 2009

Fotomaraton...

Eftersom min kära syster bor borta i tjottahejti och aldrig kommer hem och hälsar på så ska jag försöka visa henne hur vårt nya hus ser ut nu.
Välkommen in!

Hallen ser ut som förr, bara ljusare färg på väggen.
Farsans specialhängare sitter kvar...

Jag ger upp!!!
(sprickan är gjord av pappas gamla hund...lagad men inte snygg!)
Hade faktiskt tänkt lägga bilderna i ordning...men det GÅR inte!
S**tblogger!!!

Här syns den första tapeten i tvättstugan. Synd bara att jag tog bort en garderob,
för då måste vi ju tapetsera om... ?!?

Utomordentliga torkutrymmen...
en sketen liten torkställning :-(

Ingen bastu, grovskafferiet finns bakom dörren.

Rumslampan som är ärvd från makens farmor, den gillar jag jättemycket!

En uteplats av stenplattor har vi hunnit göra...
Tyvärr ingen markis i år, men det står med på önskelistan.
...synd att utemöblerna blir så fort fula.
Tur att det bara är att ta högtryckstvätten och såpvatten så blir de som nya igen!

Gillar Billyhyllorna...

Nya, bruna paneler från Varuhuset!!!
(trodde aldrig jag skulle köpa några där...)
Skithuse...(ja, toaletten/badrummet) är jag minst nöjd med.
Den mörka mattan dräper allt ljus där inne, inget fönster finns det...

VARNING!!! Köp inte toastol på Jula, den är kass!!!
Spolningen fungerar ibland och så läker den avloppsdoft...blääurkk!


Lite tavlor har vi fått upp på väggarna.
Garderobsväggen måste få lite kärlek i höst,
det behövs ny färg och knoppar.
Kontoret och brorsans rum glömde jag fota medan det var dagsljus, även övervåningen får vänta till sen... nångång.

3 hälsningar:

Jenny sa...

Gud va fina bilder! Är det alltså sant att farsan inte orkade tapetsera bakom garderoben...? Haha. Skithuse ser ju fint ut men den läker inte utan läcker va;) Väntar med spänning på fler bilder! En del gick förresten inte klicka större...

Hanna sa...

Nu ska du få mitt bästa blogg-tips! Installera Windows Live Writer på datorn, då kan du blogga direkt från det utan att logga in på din blogg, och bildhanteringen är SÅ mycket bättre! http://download.live.com/

Linda sa...

Hä lääk avlopp från klostoln...