onsdag 23 september 2009

Färgprakt

Jag har köpt mer garn...

Ja, jag vet att jag inte behöver men jag var in hos Sara i stan och drunknade i härliga färger i hennes garnlager. Mjukt grönt garn med silvertråd, riktigt himmelsblått garn...åhhh! Dessutom ett helt nytt(för mig) melerat tjockt garn som passar perfekt till dotterns nya kofta. Det gröna och himmelsblå ska bli tröjor till barnen.

3kg alltså! Nu vill jag ju sticka, men måste måla klart först...

Inhandlade det sista golvet nu till huset, hoppas jag. Det blev det som jag visat tidigare. Grått stenplattemönster. Nu måste jag skynda mej att rolla sista varvet på väggarna så jag kan börja lägga in och se hur det blir. Tur att väggfärg torkar skitsnabbt!

På fredag sticker vi till Norge och fiskar. Jag vill ha sill! Pappa brukade alltid åka till Rognan på sensomrarna och komma hem med massor av sill som han saltade in. Stekt sill med lök och gräddsås är mumsfilbaba! Till jul lärde han mig hur man gjorde egen inlagd sill av den i saltlag förvarade sillen. Torsk vore heller inte fel att få. Eller den där plattfisken som man brukar kunna få från bryggan.

Åh, vad kul det ska bli! Barnen längtar jättemycket, vi ska bo i en liten stuga nere vid stranden. Utan vatten/toalett men det ska nog gå bra ändå. Jag blir enda tjejen i våran stuga så jag får gå lite längre än runt knuten :-)

Nä, nu ska jag måla!!!

0 hälsningar: