torsdag 1 oktober 2009

Elstängsel

Oj, vilken dag!

Har hunnit massor, veckostädningen och mera flytt från gamla huset. Dessutom har vi haft trevligt främmande ikväll. Tänk att det redan är fredag imorron. Veckorna går så himla fort att snart hinner man inte med.

Jag har missat Idol ikväll men hoppas kunna se reprisen sen, nu ska jag packa upp mina kongarner och drömma mej bort en stund innan det är dags att koja!

Förresten, tänkte fråga en sak...

Hur lär man en hund att INTE krafsa på dörren när den ska in eller ut? Våran Brons är helt hopplös. Han kan stå och krafsa en bra stund innan han ger upp och inser att dörren är låst. Sen går han tillbaka och upprepar proceduren tio minuter senare. Detta gäller både in- och utsida av dörren. Eller dörrarna kanske jag ska säga, om han misslyckas på en så går han till den andra ytterdörren.

Vi gjorde en grej ikväll, kopplade stängselapparaten från grishuset till dörrhandtaget. Väntade... och väntade... han visste nog att det var nåt i görningen för han låg platt på golvet och bara kollade på dörren. Sen så gjorde han ett försök att komma sej ut, men gav upp då vi alla blev väldigt intresserade av att se på.

Flyttade trådarna till andra dörren, samma procedur... kanske det funkar.

Men inte hoppade han lika högt som han gjorde i somras, första gången i grishagen - eller sista gången kanske jag ska säga. Han var helt galen i grisarnas foder.

Kanske det finns nån annan idé, jag har ju tänkt måla om en av dörrarnas insida men tänker INTE göra det så länge han klöser som han gör.

0 hälsningar: