tisdag 23 november 2010

Ett steg på väg

Ja då har jag lärt mej flytta bilder från mobilkameran till datorn!! Så himla fiffigt, då behöver jag ju inte leta febrilt efter kameraladdaren...

Som sagt tidigare så har jag lyckats producera en del i höst. Fast inga stora projekt, "bara" vantar och sockor. Faller ju pladask när jag ser en härlig färg på mitt favoritgarn Raggi och det är ju lättare att hålla garninköpsförbudet när det är extrapris?

Jag har agerat sticklärare på en ABF-kurs i höst och det är så himla roligt. Blir så inspirerad själv när man pratar garn, mönster, tekniker och sånt. Tack härliga tjejer! Hade dem på besök här ikväll i mitt nyrensade stickrum. Tur att jag fick en anledning att röja upp och sortera lite. Det blir så mycket roligare att vara där och jobba sen. Påbörjade en utsortering för en tid sen och fick ihop fyra-fem sopsäckar fulla med garnpåsar som jag säljer vrålbilligt...


Några påsar blev det, och mer ska rensas.

Men rackarns vad jag får ideér...tänkvadjagskullekunnagörameddethär, suck!

0 hälsningar: