onsdag 22 september 2010

Höst igen

Jodå, två par vantar är klara och jag har börjat på ett tredje och fjärde par...så mysigt att sitta med stickningen framför teven på kvällarna. Skulle behöva sticka ett stort antal tjocksockar också men det är ju så himla långtråkigt, får nog bli maskinstickade såna. Föll pladask för ett nystan Raggi på ICA igår som var melerat i rosa, marin, grönt och såklart jättefint. Har stickat nästan hela första vanten och det rosa har inte synts till än...marin, petrol, grönt och så kommer petrol igen - gaah - inte precis som jag hade tänkt. Då blir väl den andra vanten mest rosa då? Snyggt...:-(

Håller på att stöka uppe på "barnens" övervåning, ett rum behöver nya tapeter och resten är bara kaosartat stök! Som vanligt kommer hösten alldeles för snabbt och varmare kläder måste plockas fram. Oftast köpas nya större storlekar också...

Snart är det dags för grisslakt, de är riktigt stora och maffiga nu de sex bullerkusarna. Äter mycket gör de med. Undrar bara hur allt ska rymmas i frysarna? Kokade älgköttsoppa i söndags i den största grytan jag har - 10liter? - och det räckte till två middagar. Ingenting kvar...jag brukar inte lägga i potatis utan ha den bredvid just för att den blir så mosig när man har fryst ner i lådor men nu blev det inget sånt. Kan vara bra att komma ihåg då...:-)

Nu ringa massa telefonsamtal, och fortsätta beta av min att-göra-lista.

Ha en bra dag!

1 hälsningar:

Upplagd sa...

Men Linda, så roligt att du är i farten igen, känns som så länge sedan! Ville bara säga välkommen...