torsdag 9 september 2010

Varm höstdag

Värmen har återuppstått för några dagar...riktigt skönt! Ska passa på att putsa alla fönstren innan det blir för kallt. De är ju rätt nerkladdade av hundskrället fortfarande. På lördag börjar älgjakten för jaktlaget här, ska bli intressant att se hur snabbt de fäller några djur i år. Vi har ju slakteriet här på gården så man lär väl märka av dem.

Två norgeresor har det blivit i sommar. Å sill har vi fått!!! Äntligen, då blir det egen inlagd till jul i år! Lite torsk blev det också, det mesta uppätet redan men något finns kvar i frysen. Kanske nån har ett gott recept att dela med sig av?

Vårt gamla hus i Sörbyn är sålt, nu är det historia. Det känns lite både och - bra/sorgligt - det har ju som varit "mitt" i 35 år. Hoppas nye ägaren kommer att trivas med det och ge det lite kärlek.

Just nu sitter jag och väntar på en lillknodd som ska vara hos mig idag, ska bli spännande. Har ju gått ett antal år sen jag hade småbarn själv.

Nu när det blivit mörkt på kvällarna längtar jag nästan efter en stickning att hålla i händerna. När jag har tittat på mina ufo´s så inser jag att inte ens hälften kommer bli klart. Jag har tappat inspirationen... Däremot kan det nog bli några sockar och vantar stickade. Sånt behövs ju och man har aldrig för många.

Kaffekopp och en stund på trappan...ha det!

0 hälsningar: