onsdag 1 december 2010

Mormorsrutor

Efter all rensning i garnhögarna har jag fixat små nystan av alla restgarner. Inte förvånande var det mest akrylgarn i olika nyanser. Carolina, Plus, Lady osv. för det är mitt favoritgarn och har så varit hela tiden...

Fick ju såklart en massa idéer och kli i fingrarna av alla färgerna. Dessutom fick jag en bok av min kära granne. "Galen i Garn" just för att jag är det, eller? Hur som helst var den jätteinspirerande, så jag har virkat en massa olika mormorsrutor. Läste mig till att det blir enhetligt och snyggt om man virkar sista varvet i rutorna i samma färg så detta tänkte jag skulle bli en kudde:







...men vilken kombination jag ska sy ihop dem i ger mig funderingar. Jag kan inte bestämma mig för vilken som ser bäst ut. Måste nog be om lite synpunkter. Ska jag virka baksidan också eller ta lite fleece?
Hmmm...

1 hälsningar:

SH-M sa...

Jag gillade den sista bilden! Väldigt nice-iga!

/Josefin