fredag 10 december 2010

Veckans projekt

Kvällsnöjet denna vecka har varit att sitta i soffan, se på teve och sticka på ett par julklappsbeställningar. Handskvantar modell större i Raggi, mönster från en bok från hemslöjden tror jag att det var. Använde min kopia från förra vintern för boken är jag ju rädd om!



Även ett par vantar i EkoUll var beställda. Dessa går så otroligt snabbt att sticka, med en skön tumvariant. Mönstret fann jag hos Ellis. Jag har gjort ett par i gråmelerat och i vitt också med olika muddar. Mycket sköna vantar!


Innehållet i flyttkartongerna, med garn som skulle bort har krymt ordentligt. Men mycket finns kvar ändå, har slängt ner ett par sorter till som jag efter övervägande bestämt att jag aldrig kommer att använda. Dessa ska köras iväg till Knut´n senare idag och förhoppningsvis bli sålda där. Åtta fyllda kartonger...puh!
Så skönt att bli av med dem och se golvet istället!!!

0 hälsningar: