tisdag 22 mars 2011

Nytt löfte

Min andra utmaning har börjat. Motion! Att gå på promenad är ju inte jobbigt alls men fy vad det känns i ben, rygg och fötter...jag är ju inte van detta :-)
I söndags lovade jag en vän att verkligen satsa på att komma igång, att gå en timme varje morron(innan jag får börja med nåt annat) och det gick bra igår. Gick en halvtimme hemifrån och sen tillbaka igen. Idag skulle jag gå samma sträcka men gruvade mig läääääääänge innan. Inte för att det var jobbigt utan för att det blåste ordentligt, både isfläckar och geggamojja på grusvägen. Tänkte nästan ersätta promenaden med en tur på motionscykeln istället.

Tjurskallen vann. Jag klädde på mig och gick iväg. En ny(gammal) ljudbok i öronen och bestämda steg. Hann inte långt förrän jag kände av mina ryggmuskler!?! Hur sjutton kan de ömma bara av en promenad? Men det gjorde inte ont utan kändes bara sporrande. Samma vända som igår gick bra, så himla skönt det är när man kommer hem igen och känns nöjd! Dock skavsår på vänstertårna och skitiga skor. Täckisarna hade jag nålat upp så de inte skulle släpa på vägen :-)
Imorron tar jag bilen ut till asfaltvägen och börjar där. Så det så!

Nu har jag fått tag på garnet till tröjan nedan, ska faktiskt testa om jag kan sticka den på maskinen själv men först måste jag avsluta de tröjor jag håller på med innan jag kopplar om.

Umeå och gipsborttagning för dottern väntar imorron...

Ljudboken? Mord.net...avslutade vid hemkomsten och nu längtar jag till att höra fortsättningen på nästa promenad för jag ska INTE lyssna annars.

2 hälsningar:

Unknown sa...

Bra sporre att BARA lyssna på en bok man tycker om när man motionerar! Heja heja!

Cecilia sa...

Yay för duuu! Håll tummarna för jaag! :)