måndag 14 mars 2011

Sol ute, inne, i hjärta och sinne!

Tiden går...jag har faktiskt hunnit med en del fast jag verkar ha gått i ide här! Sjukhusvistelsen i början av februari gick bra, vi fick åka hem på fredagen med kryckor och bara lite värk. Förmodligen var det svullnaden och trångt gips i början för sen har det gått jättebra. Hon har hunnit byta gips en gång och i slutet av mars är det dags att testa om det går bra att gå utan gipset. Nu stegar hon på nästan som vanligt med en speciell gipstoffel på foten.















Jag hade med mig tre nystan av Raggis rosa nyans och stickade en matchande fuskpolo till denna superbamsiga gipssocka! (Hon har i vanliga fall storlek 35) Näst sista dagen hade jag inget mer att sticka av så då gjorde jag en snabb utflykt till Hemflit nere på stan och köpte en stor påse med Eskimo. Oj, oj, oj...jag har ju massor med garn hemma "men inte just den här sorten" som jag brukar säga!

För ett par år sen stickade jag just den här modellen men i lite andra färger och nu så ville jag göra en till som jag kan ha efter att ha tappat ett antal kilon. Under sportlovet förra veckan hade jag med mig stickningen till husvagnen och nu är den nästan färdigstickad. Toppen på en ärm samt polokragen fattas men det går ju himmelskt fort med nians stickor! Längtar dock inte efter att fästa alla garnstumpar...:-(

Kilona ja, det går fortfarande bra! Nu har jag de tio veckorna jag bestämde mig för vid nyår avklarade och har bestämt mig för att fortsätta lite till...det fungerar ju hur bra som helst! Jag bakar och lagar mat till övriga familjen och tar mina tre shakes om dagen och en massa vatten. Och kaffe. Och snus. Då klarar jag mej fint! Eftersom jag inte vill väga mig(eller veta vikten rättare sagt) har jag blundat då jag stått på vågen och maken har fått hålla kollen istället. Vet bara jag tappat mer än hälften av min övervikt och är taggad till tusen.

Det SKA gå bra! :-)

4 hälsningar:

re.do sa...

OJ! Vad skoj att det går bra för dig och att du är taggad, heja heja! :)

Upplagd sa...

...du är så full av förtröstan så det smittar av sig. Hjärtatack!

Linda Lidén sa...

Tacktack!

Jenny Dahlberg sa...

Heja heja va duktig du är!