tisdag 17 maj 2011

Sista natten i Örebro

Regn. Febrig son. McFlurry från McDonalds i närheten....

Behöver jag säga att jag är blöt? Himla tur att pappkassen med glassen och kaffemuggen höll hela promenadvägen tillbaka till hotellet...

Nu väntar vi bara på att det ska bli läge att krypa till sängs och att gänget utanför slutar partaja. Vi bor på ett lågprishotell med pyttesmå rum så våra granngäng har flyttat ut stolarna till korridoren så de sitter bokstavligen på andra sidan vår dörr. Efter elva ska det vara tyst enligt skyltarna, de satt på samma sätt med sina vinare igår och strax före elva blev det lugnt...:-)

Är det ett ålderstecken detta "klagande"?

Jag har lyckats missa garnshoppingen här i Örebro, tror att jag kanske såg en skylt häromdagen på en shoppinggata men inte ett garnnystan har jag klämt på. Ovanligt måste jag erkänna...däremot har jag nog känt på nästan alla jeans och tröjor som finns i utbudet. Köpte mig ett par linnebrallor idag, billigt pris och storlek 40 sitter inte tajt!

Skönt...imorron vid den här tiden sitter vi på tåget hemåt!

2 hälsningar:

Upplagd sa...

Men snälla Linda, att missa garnshopping...ujujuj
Men storlek 40 i jeans, ja, jag kommer ihåg den gamla goda tiden:))

Linda sa...

Det finns en chans att jag hinner, nu ska vi strosa runt ett tag innan tåget går vid sju ;-)