lördag 28 december 2013

Sömnlös natt

För att inte ligga vaken och vrida mig i sängen har jag istället studerat hur man virkar African Flowers som är jättesnygga om man tröttnat på vanliga mormorsrutor.

Hittade en jättebra video på Youtube:


Vi gjorde en snabb vända till stan på fredagseftermiddagen och inne på Ica Maxi föll såklart mina ögon på garnhyllorna. Överst på en hylla var en sån fantastiskt fin kudde av just dessa afrikanska blommor som jag funderat på. 


Tyvärr och till min besvikelse så fanns fodralet inte att köpa färdigt annars hade jag gjort det. En snopen lapp bara med texten "skyltexemplar" och vidare stod att mönstret finns på internet, sök african flower. Så trist!

Hemma igen så skrev jag ett inlägg i facebookgruppen Virka mera om detta och fick kommentarer i ett nafs med mönsterlänkar till fina blommor. Rotade i restgarnskorgen efter liknande färger och började på...


Det blev inte riktigt som jag tänkte, svårt veta var på varvet jag skulle börja men det blev en blomma ändå!

Ska göra nya försök med beskrivningen från videon ovan och söka fram färger som liknar Maxikudden för det blir perfekt till vår soffa.

Köpte förresten en råsaftcentrifug som jag önskade i julklapp men tror inte att det blir min grej faktiskt, passar nog bättre hos dottern.

Ska försöka blunda en stund och hoppas min envisa yrsel försvinner nångång!

0 hälsningar: