fredag 20 november 2009

Jodå!

Oj vad jag är duktig på att uppdatera min blogg!!! Men kvar är jag!

Hela tio dagar sen sist, jag har hunnit med massor sen dess. Tiden har verkligen gått i en rasande fart. Nu har jag lite tråkigt och då kom jag på att det nog är dags att skriva litegrann.

Sitter på en skraltig buss mellan Lycksele och Umeå, på väg ner till Göteborg och hudvårdsutbildning. Det ska bli jätteintressant att få lära mer om de fantastiska produkterna jag fått börja jobba med. Nästan så jag längtar att börja om med hudvårsbehandlingar igen! Men bara nästan, får väl se om det håller i sig! Jag har upptäckt att det finns mycket lagrad information i min egen "hårddisk". Massor av det jag lärde mig för tio år sen sitter kvar, och inte mycket har förändrats sen dess. Huden är ju densamma förstås, men forskningen har gått lite framåt ändå.

Ska stråla ihop med mina kurskamrater i Umeå, sen ska vi byta från bussen till tåget i Sundsvall just före middnatt. Lång resa, hoppas på en god sömn på tåget ändå.

Sonens AIK-sockar blev ju klara, och jag har även hunnit sticka en pyttesocka till en liten kille. Bara en så länge, måste få prova den på honom och se om den blev rätt i storlek.

Boken "Hypnotisören" av Lars Kepler (pseudonym) började jag på för ett par dar sen och hade tänkt ha med på resan. Den var ruskigt, ruskigt spännande så jag läste ut den på en lång kväll och tidig morgon. Underbart bra! I klass med Stieg Larssons böcker faktiskt. Som tur var hade jag även fått hem Dan Browns senaste, så den startade jag med i onsdags. Har hunnit mer än hälften på den och den är jättespännande även den. OM jag skulle råka läsa ut den innan hemresan så tog jag med en reservpocket, Liam Norbergs bok som jag tyvärr inte kommer ihåg titeln på.

Nu ska jag se om vi inte är framme snart, långtråkig väg och ruskväder!

Ha en bra helg!

1 hälsningar:

Mia stickar sa...

Ha så trevligt! Har satt upp Hypnotisören på min ska läsa-lista så då har jag tydligen nåt att se fram emot!