tisdag 3 november 2009

Trevliga Linköping

Igår gick vi på stan och det kändes som vi varit in i varenda affär innan vi var klara! Jag hittade billga doftljus på Lagerhaus, i en tebutik lösviktsteér i olika sorter som både luktade och smakade himmelskt gott! Tiimari hade också votivljus med doft men de var lite dyrare. Köpte en liten förpackning med Wine-doft. Egentligen letade jag febrilt efter doftpåsar, helst med doften Grapewine men det var stört omöjligt att hitta. Mot slutet av dagen kom vi in i en inredningsbutik som hette Makaroom. DÄR fanns det tre olika sorters doftpåsar. Köpte två som luktade någorlunda gott :-)

Sen gick vi på bio och såg Michael Jackson´s film "This is it". Dottern gillade den och jag, ja...den var sevärd men inte någon film direkt. Mest musik och videos.

Tänk att jag promenerade förbi fyra eller fem garnbutiker igår!!! Slank in i två av dem bara för att kika men klarade mig från att köpa nåt! Garnverket, GarnNetto och så två som jag inte kom ihåg namnet på. Där var en konkursutförsäljningsbutik i en källare också som var fylld av garner, dock mest tunna akrylgarner så där blev det inte heller nåt.

Nu väntar jag på dottern och vi ska kanske ut till Ikea en sväng om vi hinner. Sen blir det tåget tillbaka hemöver i kväll.

2 hälsningar:

Unknown sa...

Härligt med lillsemenster tillsammans sådär i höstrusket!

Linda Lidén sa...

Trevligt har vi haft! Lagomt höstväder motför hemma. Linköping är en mycket trevlig stad, rekommenderas varmt!