tisdag 10 november 2009

Tomtar och AIK-sockar

Så har sonens AIK-sockar blivit klara! Otroligt nöjd, inte egentligen över sockarna utan att det blev TVÅ stycken som är helt klara... Jag brukar ju allt som oftast skynda över till nästa projekt och det blir ensamma sockar liggandes i stickkorgen. Vi hade som vanligt syjunta i går men jag kände för att sticka i stället för tomtetovning.

Det skojades om utställning till skyltsöndagen igår, men jag tycker det var en bra idé! Ska kolla upp om det finns nånstans att ställa ut dem över den helgen. En av tjejerna gjorde ett mycket detaljerat tomtehuvud, med ögon, öron och världens sötaste näsa! Ska bli spännande att se det färdiga resultatet!

Nu är det snart dags för barnen att åka till skolan och jag ska lägga mig en kvart på spikmattan. Spela avslappningsmusiken som följde med och bara njuta innan jag sätter igång med dagens jobb som är att sy gardiner till ett företag här i närheten.

"Omnia vincit amor" - Kärleken övervinner allt!

3 hälsningar:

Rita sa...

Känner igen mig lite, jag påbörjar också en massa projekt innan ett annat är klart. Har en hel del s k UFO:n liggandes =)
Är du nöjd med spikmattan? Ger den resultat? Är lite nyfiken ;)
Ha en bra dag!
Kram Rita

Linda Lidén sa...

Jag hoppas och tror att spikmattan är bra! Det är ju rätt korta stunder man ligger på den så här i början, men det känns bra efteråt och man blir jättevarm. Det blir kortare och kortare stund av "svidet" innan värmen kommer och det blir behagligt att ligga på den.

Inväntar strålande resultat! :-))

Unknown sa...

Ha det skönt på spikarna! :)