tisdag 23 februari 2010

Helt enkelt underbart!

Hemma igen...har haft en helt underbar vecka i Hurghada, Egypten. Kanonbra väder och långa, lata dagar i solstolen och poolen. Jag har aldrig fått sån fin solbränna förr som jag har nu. Hoppas att den sitter kvar länge!

En dag åkte vi iväg på utflykt till ön Mahmya, för snorkling, havsbad och den omtalat goda lunchen. Helt klart värt pengarna...tänk så vackert det är att simma runt på vattenytan och se livet under vattnet. Fiskar i alla de möjliga färger och kristallklart vatten!! Jag blev frälst...var kan man ta dykcertifikat? :-)

Nånting annat som faktiskt slog snorklingen var helkroppsmassagen vi gjorde på lördagseftermiddagen. Hela kroppen fick skön massage, oljemassage även på huvudet och det bästa var under fötterna!!! Lite svårt bara att tvätta ur oljan som ville stanna kvar i mitt hår, som tyvärr är lite för långt nu...

Åh, vad jag hoppas få komma tillbaka till detta ställe! Jag kan varmt rekommendera det, kanske hade vi otroligt tur men vårt hotell hade supergod mat och massor av olika rätter att välja på. Lunchbuffén vid poolen blev favoriten...där kunde man njuta av pizzaslice, grönsaker och olika grytor i bara badkläderna. Övriga resenärer som vi träffade var inte lika nöjda över sina hotell, så om du ska åka till Hurghada, bo på Sunrise Mamlouk Palace...the best!

Sista kvällen åkte vi in till "stan" med några nyfunna vänner, kvällen var mörk och varm så tyvärr upptäckte vi inte att det fanns massor med mosquitos(mygghellvittisar). De lät inte och var så små att man bara anade när de svävade förbi. Både jag och min reskompis sitter nu här hemma och kliar oss fördärvade på smalbenen...enda negativa med resan. Mitt högerben är alldeles styvt i skinnet av bett och kliande. Smörjer med papayacreme varvat med annat (desperados prövar allt) så jag får se om det lättar snart.

Tyvärr tog jag inte så många bilder, bara ett par men jag ska föra över dem till datorn så ni får se hur otroligt härligt vi hade det. Jag fick till och med en beställning på en tröja på semestern!?! Den ska skickas till en man i Devon, England. Jag träffade honom och hans fru ett par gånger och vi berättade vad vi jobbade med...kul!

Nya vänner, otroligt härligt väder och en helt underbar upplevelse alltså!

Väl hemma igen till kylan kom tröttheten...jag som hoppats på värsta energikicken. Men den kommer kanske imorron? :-))

2 hälsningar:

Mia stickar sa...

Kul att höra att ni haft det bra, synd bara att här ska va så kallt!

Linda sa...

Ja den är ingen lek denna vinter. Mycket ved går det åt för att hålla varmt husen. Längtar efter våren om den nu kommer nångång?