tisdag 2 februari 2010

Visdomständer och stickning

I november undersökte jag mina tänder hos tandläkaren. Fick en tid först i februari för att fixa till en trasig lagning och polering av en framtand. Det jag glömde var att jag även skulle dra ut en visdomstand som satt ivägen...det blev jag påmind om imorse när jag dök upp på folktandvården. Hur kunde jag glömma det?

Men tur var väl det, jag slapp oroa mig innan och tanden lossnade så snällt. Inte ens en liten bloddroppe kom fram. Första gången man prövat nåt så enkelt!

Å inga hål hade jag! Fick till och med beröm av tandläkaren...

Väl hemma igen hade jag tänkt kavla upp ärmarna och göra stora rensningen i mina garderober och annat tråkigt hushållsarbete. Vad hände?

Detta:


Mycket roligare, en dag som denna när snön yr runt husknutarna och det är tyst och lugnt hemma!
Får ta eftermiddagsskift istället kanske?

2 hälsningar:

Mia stickar sa...

Kanske bra att du glömt och slapp gruva dig när allt gick bra! Och visst är det mycke roligare att sticka än att städa...

Linda sa...

Javisst är det roligast av allt att få sätta sig ner och sticka en stund. "Bara ett varv till"...

Idag känner jag att jag gjort en hel del "måsten" så ikväll blir det tevetittande och stickning!