onsdag 7 januari 2009

Bokmani


Egentligen borde jag ha en lista som handlar om tröst för boksamlare.


Jag älskar böcker!

Faktaböcker, biografier, deckare - framförallt av svenska författare. Kvinnliga framför allt; Mari Jungstedt, Camilla Läckberg, Liza Marklund... men nu var det ju inte det som det här inlägget skulle handla om.


Tillbaka till saken.

Jag gick med i Ravelry strax före jul.
Det är en superbra portal för alla stick- och virkälskare.

Sajten är engelsk men det finns medlemmar från alla möjliga länder. Många från Sverige.

När jag äntligen kom in och började surfa runt hos alla medlemmar och såg massor av projekt så fastnade jag för ett par modeller som skulle finnas i de här böckerna.

Snabbt in på AdLibris och kollade, japp! De fanns att beställa.

Nu har jag lusläst igenom båda och det finns mycket att bli inspirerad av.

0 hälsningar: