onsdag 28 januari 2009

Teknikens tjorv!

Igår började jag på handskvantarna.
Hittade en ny, fin färg i Raggi. Mörkblå print.
Masktätheten är väl si och så, jag gick efter garnlängden/hg.

Stickade ett par centimeter innan jag tog en bild med mobilkameran för att lägga upp här. Orkade inte leta fram sladden så jag tänkte maila över bilden till datorn.
Jag hade köpt Garnstudios strumpstickor i bambu, 3½mm och till en början kändes de bra. Sen tyckte jag det gick trögt. Garnet suger som fast i nålarna. Nu kan det ju vara för att det är tjockt garn, men det blir inte så hårt stickat...

Det var alltså igår kväll.

Bilden har ännu inte lämnat telefonen.
Hur sjutton får man bort det?

Symbolen med utgående epost visas fastän jag plockat bort batteriet och startat om telefonen.

Mysko...

0 hälsningar: