onsdag 3 juni 2009

Ideér

Det blev Ikea igår, kom hem elva på kvällen. Alltid lika kul att strosa runt och se... vilka idéer man får om vad man själv kan förändra hemma. När jag hade affärn så tyckte jag det bästa var att se hur de skyltar. Sitter i än fast jag inte har nåt skyltfönster :-)


Nu blev jag ju så inspirerad att idag har jag möblerat om i tvättstugan. Plockat ut en av de två garderoberna och vänt på tvättmaskinen och vips - då rymdes torkställningen också! Den som oftast fått stå i köket... När man börjar röja i ett hörn så följer oftast hela huset med. Man bär grejor fram och tillbaka, flyttar undan minst tre gånger innan det fått nå sin plats. Så nu är det fint i grovskafferiet(gamla bastun) och i tvättstugan. Sovrummet är snart klart och jag längtar efter att få börja skruva ihop köksön. Fick tag på allt utom hjulen(!) vilket var jättesynd, men jag ska fråga brorsan om han kan svänga om Ikea innan han kommer hem från Stockholm. Fick med ett par ben istället som får duga tills hjulen fixats.


Regnilet som varit idag verkar nu vara över. Hoppas kvällen blir fin, klassfest väntar med korvgrillning och skoj. Håller tummarna!

0 hälsningar: