måndag 10 augusti 2009

Härliga, effektiva dagar

Vilken underbart härlig vecka vi har haft! Sol och bad, och vaaaaarmt!!!

I fredags fick barnen äntligen hoppa och bada från båten. Det har nästan varit för kallt innan, det blev många dopp men mobilkameran är ju inte så snabb på avtryckaren (eller är det jag?) så bilderna blev så här:



"Nästan som i Turkiet" sa de överlyckligt! Där hoppade vi från en riktigt stor båt i det varma medelhavet...

På kvällen spelade vi improviserad beach volley på byns plan alldeles utanför vårat hus, avslutades med bad nere vid sjön. Superhärligt och sjukt varmt i vattnet.


Lördag fick jag äntligen garageporten igenbommad. Den till lilla garaget där jag ska få mitt nya stickrum. Farbror och kusiner kom hit och hjälpte till så vips var det fixat på bara några timmar. Vi grundmålade panelen och det blev så himla bra. På kvällen, efter vi ätit en väggfirarmiddag med arbetarna så tog vi båten på släpet och åkte till Norres. Farfar hade eldat i tunnan och ville vi skulle komma förbi och bada.


Även där blev båten en hoppbrygga för alla barnen. Oj, vad de tyckte det var kul. Jag, dottern och yngste sonen simmade in till land efteråt och det var en skön simtur.

Söndagen ägnades åt målning, brostolparna på våran nya fina bro blev blå, och garageväggen fick en vända vitfärg på sig. Dörrarna på framsidan har jag laserat svarta och det blev superfint! Det gamla bruna, solblekta är nu borta!


Tyvärr kom regnet ikväll och avbröt målandet, hoppas kunna fortsätta imorron. Hela framsidan på huset och balkongen ska målas vitt och fint.


Jag har också börjat på ett nytt "jobb". Det är kul och väldigt socialt behövligt. Helt underbart att få träffa en massa folk att prata med. Ska dit imorron också och jag längtar...

0 hälsningar: