onsdag 12 augusti 2009

Helnöjd!


Kylen urplockad och avstängd... det tar lång tid för iskakan att lossna. Tur att vi har en extrakyl i grovskafferiet. Jag har väntat med att handla hem mat så att det skulle bli lätt att avfrosta. Undrar om det är någon i huset som brukar lämna kylskåpsdörren öppen... typ jämt. OM det inte är så, då blir det dyrt att införskaffa ett nytt.
Uppdatering: Iskakan var 3cm tjock!!!

Idag har jag målat svart runt alla fönster på nedervåningen, med spröjs och allt. Vitt och fräscht på väggen... Gissa om det blev fint! Om vädret tillåter ska jag måla andra varvet imorgon och sen blir det till att fixa till det blå runt knutar och fönster(man spiller ju så när man slabbar färg). Sen(när maken målat balkongen som jag = höjdrädd, inte vågar) så är allt klart. Resten ska målas nästa sommar så vi hinner spara ihop lite slantar.
Förresten så stal vår hund Brons ett av mina två äpplen idag... Rött och grannt som det var fungerade det utmärkt som lekboll. Nu finns bara ett äpple kvar till min höstäppelpaj... :-(

Men, vilken glädje att myggen försvunnit!

0 hälsningar: