måndag 27 april 2009

Älskade regn

Idag regnar det som bara den och jag älskar det!!! Snön försvinner ju! Eftersom vi köpte huset med all snö som var på gården så såg vi inte riktigt allt "som det var". Nu kommer det fram det som gömts i snön :-)

Vi ska snart *äntligen* ha en gemensam städardag och röja ursinnigt. Sen ska jag få göra min efterlängtade ritning över trädgården. Lite ideér har jag redan, en rad med små träd mot vägen, buxbom vid entrén och trädgårdshallon på solsidan. Oj, vad jag längtar! Jordgubbar, potatisar, sallad och rädisor ska också få en plats att växa på. Jag har fått paprikaplantor av min snälla granne och hoppas på god skörd.

Abba - more gold, spelas på stereon för fullt idag. Skivan fick jag av min käre son igår när jag fyllde år.

Det gör inget med lite regn...

2 hälsningar:

Mia stickar sa...

Ja här regnade det också och det går hårt åt på snön. Här hos oss brukar den vilja stanna länge!

Linda Lidén sa...

Hoppas den försvinner snart! Det finns massor att göra under snön som vi gärna vill få undan innan sommarslöheten slår in... :-)