onsdag 8 april 2009

Massor att göra en tråkig dag

Idag är en sån där tråkigt-väder-dag. Jag hade tänkt ordna i alla våra garderober men det blev inte så enkelt som jag trodde. Vi har köpt hem skenor som man ska ha till Elfakorgarna men de passar inte in i nån av våra garderober. Skit. Jag vill hellre använda korgar som man kan dra ut istället för vanliga hyllor. Det finns gott om garderober här, nästan för många. Få se nu... femton på nedervåningen och fem på övervåningen. Den 21:a har vi burit ut i garaget till huggarkläder och sånt.

Men vi saknar en plats att hänga tvätten på. Torktumlare i all ära men det både kostar pengar och skrynklar/krymper den del plagg. Jag har ställt en ministällning i köket som får fungera provisoriskt tills vi ordnat linor.

Nu när vi har ett fungerande internet så är det helt plötsligt jättemycket som ska göras. Mailas brevsvar, bokföra och registrera fakturor och sånt. En del garnbeställningar har det också blivit på tre veckor. Det ska bli kul att få röja undan på skrivbordet och göra fint även där. Vi har inrett ett av sovrummen till kontor, där alla papper och pärmar förvaras och dataprogram/kablar mm. som annars varit svårt att hålla ordning på. Kopiatorn fick även den plats så det blev jättebra.

Nästa projekt efter köket blir groventrén. Vi funderade på att spika boasering för att få något så när underhållsfritt men det blir nog inte så. Det går nämligen vattenrör runt hela väggarna och de vill man helst inte röra i i onödan. Det får bli den kakaobruna väggfärgen jag köpt, med vitt tak och vita garderober. Det står sex garderober där inne nu och de har mörkblå luckor. Hua! Sen måste vi bara bestämma oss för hur vi ska ha golvet. Det är målat stengolv nu, med såna där flingor på så det är urjobbigt att skura. Klickgolv är ju fint, men hur fungerar det med alla blöta skor som kommer in där? Klinker känns dyrt, likaså korkmatta... det återstår att lösa.

Jag håller på att installera min mobil i Richards dator nu så jag kan lägga ut lite bilder(min går ju inte använda annat än till e-post) men det verkar gå trögt. Ska se om jag hittar programmet på internet, så fixar jag in lite bilder sen.

0 hälsningar: