tisdag 7 april 2009

Flytt och stök

Idag fick vi äntligen internet att fungera! Det har tagit flera veckor, evigheter känns det som men nu fungerar det. En sak som är lite mysko... min bärbara dator kan jag använda och kolla mailen i Outlook Express men inte läsa websidor!?! Jag har provat uppdatera drivrutiner, systemåterställning och allt möjligt men det är hopplöst borta.

De andra datorerna funkar det på i alla fall så jag får väl klara mej, men inte att jag ger mig förrän jag räknat ut vars felet är.

Ja, Bea och alla andra som funderat... :-) vi har flyttat till Finnäs. Bestämde köpet i januari och vi har stökat och renoverat sen dess och nu har vi bott här ett tag. Det känns skitbra! Hela huset är uppfräschat och det mesta har vi gjort själva, fick hjälp med tapetseringen och läggning av ny matta i köket. Vi satte kaklet och fogade i fredags så nu väntar vi bara på kakellisten som är beställd. Då kan stängerna under köksskåpen sättas upp och köket blir klart!

Sovrummen fick klickgolv(inte på övervåningen för där är trägolv) och nästan alla väggar är ommålade i ljusa färger. Men visst känns det, både i kroppen och knoppen - flytten är långt ifrån klar men våra batterier behöver laddas först. Tänk vad mycket prylar och jox man samlar på sig?

Man borde nog flytta lite oftare än tioårsintervaller :-)

2 hälsningar:

Mia stickar sa...

Ja oj oj oj, här har vi bott i 15 år. Borde vara dags att flytta.....Förra huset hade vi i tolv år. Man borde ju faktiskt kunna rensa ur lite oftare utan att flytta!

Linda Lidén sa...

Ja en del säger att man ska kasta lika mycket som man köper! Borde gälla barnens gamla kläder och skor också, för det har vi mängder av. Sparas till ingen nytta.