fredag 21 januari 2011

Drömmer mig bort

Jaha, så var det helg igen. Fattar inte vars veckorna tar vägen...? Upptäckte i veckan så ljust det blivit mitt på dagarna, ett tag kring jul trodde jag att synen kraftigt försämrats men det var ju bara det att det var så skumt. Önskade hundrawattare i alla lampor här inne!

Den här helgen blir ovanlig för oss, alla barn utom två ska ut på vift och vad ska vi då hitta på? Kommer att kännas konstigt. Ser att det är bio på Medan ikväll, nån uppföljare till "Meet the Focker´s"...ska höra med resten om de vill se den.

Min viktplan rullar på, det förvånar mig att det känns så lätt! Inga svårare uppoffringar ännu, men jag får nog tacka för den extra energin jag får och hittar på saker hela tiden. Det hjälper säkert. Promenaderna blir längre och längre för varje gång, men igår var det ganska kallt om kinderna. Underbart skönt när man kommer hem och in i värmen igen. Hur går det med din promiselista Jenny?

Vi har börjat drömma igen. Om en utlandsresa. Thailand. Skulle sitta riktigt fint!

Vad vore livet utan drömmar?

4 hälsningar:

Jenny sa...

Va härligt att höra att det går åt rätt håll för dig. Min promiselista ligger på is tills jag kommer hem till Sverige igen. Haha. Här är det ju så kul att få äta och dricka gott mest hela dagarna, har säkert gått upp cirka sju kilo... Men det gör inget, jag är lika glad för det!

Förstår dock inte varför alla ska envisas med att åka till Thailand, lockar inte mig för fem öre, det har ju blivit så "turistigt". Välj istället Mauritius, hehe.

På torsdag åker vi hem, längtar!

Upplagd sa...

jamen absolut Linda, man får aldrig sluta drömma.
SJälv drömmer jag om att kunna handla ett par nya brallor i mindre storlek. Har nu börjat med låg-kolhydratkost så får vi se vad det ger. Fördelen är att man blir mindre sugen på olika saker, som socker och godis. Och resa, visst, men har du inte varit där förut så åk till Korsika... (Langleys resor)

Carina sa...

Kul att du är tillbaka!!! Ser att du håller på att bli smal, jag har tagit 5 kg med LCHF jag tycker om maten jag är äter så det är inte ens jobbigt!! Ska kolla på restresa på söndag och förhoppningsvis resa på tisdag!! Ha det!!

Linda sa...

Vi har alltid fantiserat om att åka just till Thailand, vet inte varför. Nån turistort har vi inte tänkt oss utan isåfall hyra ett hus utanför, på nåt mindre ställe. Våra grannar har gjort det och det var visst helt underbart!

Men vi får nog fortsätta längta...