söndag 30 januari 2011

God morgon

Blev väckt tidigt idag av maken, han var full av energi och tyckte det skulle vara trevligt med sällskap. Vi har hunnit möblera om lite i vardagsrummet...fick en brun Billy hörnhylla häromdagen som passade precis till våra, så nu står den och gapar tomt i ett hörn. Undrar vad vi ska fylla den med? Inte böcker, det har jag massor av sen förr. Kanske en mysig lampa och prydnadssaker...eller skålar och sånt som inte ryms i vitrinskåpet? Oj, vilket intressant problem va - inte!

Idag ska jag skjutsa äldste sonen och en kompis till Umeå på konferens. Vi ska åka vid halv elva och jag hade tänkt hinna baka ett bröd innan. Det enda som inte ska jäsa i en evighet hade jag inte rätt mjöl till. Grovt rågmjöl, finns det att köpa nu? Receptet är gammalt, man skulle ha öppen eller stängd ventil i ugnen(limpa el. småbröd) men så vitt jag vet kan man inte justera det på dagens ugnar. Eller?

Får nog använda min lediga tid idag till att åka runt i Umeå och leta mjölsorter då? :-)

5 hälsningar:

Jenny sa...

Vi vaknar Mauritisk tid. Vilket är jobbigt, igår klockan fem och pigga som mörtar, i morse klockan sex. Hoppas få sova till sju i morgonbitti.

Nu ska vi gå och köpa nya pennor till Cailey.

Linda Lidén sa...

Det är väl nackelen med resor, men värt i alla fall!

Hanna sa...

Hittade du mjölet? Finns på ICA :)

Linda Lidén sa...

Jajemän, både grovt och fint. Däremot har jag nog köpt fel Vetemjöl special...det står fullkorn på det, kan man använda det som vanligt? Tog ur en påse jag hade hemma först som var "vanligt" :-)

Hanna sa...

Ja nog kan du använda det men du får ju räkna med lite grövre bröd :) jag skulle nog blanda ut med vanligt vetemjöl möjligen, man ska inte vara rädd att prova sig fram :)