torsdag 13 januari 2011

Krymper


Det går hur bra som helst med min plan, jag mår så himla bra och känner mig piggare än på länge. Sen så börjar det ju kännas också att kläderna blir lite större på kroppen och det är en härlig känsla!

Min snälla, gulliga kompis handstickade koftan på bilden åt mig i somras men den stora storleken jag valde blev alldeles för trång. Modellen och garnet är M & K Eco Babyull och jag kommer nog att få börja använda den snart. Längtar...

Snart är det helg igen och vi har gjort upp lite planer, bland annat att åka till Piteå på äventyrsbadet med hela familjen. Hoppas bara att det inte snöar för fullt, både för bilkörningen men också att då måste maken ploga vägarna och missar doppet.

Vi håller tummar!

5 hälsningar:

Jenny sa...

Härligt! Önskar dig fortsatt lycka! Hur gick det med Piteå?

re.do sa...

Vad skoj att det går bra för dig. Vilken peppande känsla när du ser att det händer grejer :) Suvvä!
Själv har jag gjort en motvillig bantningskur i form av magsjuka. Fy fasen! Har en otrolig fobi för denna sjuka...
Min karl påpekade vantarna härom dagen: ÄR dom klara eller?
Njaa, allt utom tummarna.
Jag ska, jag ska, jag ska! ;)

Upplagd sa...

Åh vad du är duktig! Och vilken snygg kofta! Har du kollat in videon som Surtanten visar på sin blogg? Önsketänkande blir det bara, men bara garnlagret är värt en glutt faktiskt.

Linda sa...

Nej videon har jag missat, ska genast kika in där. Sitter mest klistrad vid maskinerna nuförtiden :-) En pippitröja storl. M är klar och snart den mönstrade koftan också. Jäklas gör det ju med mönstret fast det får man väl räkna med...

Linda sa...

Jenny, vi var till Piteå i söndags. Härligt som sjutton var det! Jag hoppas det blir nån fler resa dit i år.