fredag 28 januari 2011

Snart ska det dofta ljuvligt



Det går ju åt en hel del mjukbröd när man är sju stycken i huset, varav fem i åldrarna 12-18 år. Maken kom på att jag kan ju baka "den där goda limpan mamma brukade göra"? Inte hade jag kvar det receptet, om jag minns rätt så kallade hon den farinlimpa. Tur att svägerskan hade sitt nerskrivet, och bråttom som jag alltid har hann jag inte skriva av det utan knäppte en bild med kameran istället. Det blev rätt oläsligt delvis men jag ringer väl bara och fyller i det som fattas?



Ett annat smarrigt brödrecept, fotat ur en väns receptbok.

Lovar att jag ska testa dem båda!

2 hälsningar:

Upplagd sa...

...när hinner du blogga med så stor familj? Kul att höra om brödet se...
Vi har hittat bröd med lågt GI och klh-värde. Faktiskt rätt gott.

Linda Lidén sa...

Det går fint! Svåraste är väl att skriva om nåt som inte bara är blaha...:-) Oftast blir det nog det!

Bakar du det brödet själv? Isåfall kanske du har ett recept ;-)