söndag 24 maj 2009

Lite av varje

Nu är allt klart, det växtliga alltså, runt gården. Känns skönt! Några av jordgubbsplantorna blommar så några bär kan det nog bli. Äppelträden blommar jättevackert, vita stora blommor. Maken skojade om att vi borde nog köpa hem några gröna äpplen och lägga på gräsmattan under så det ser ut som det är bra träd :-)

Igår var det jättefint ute på sjön. Lugnt till en början men innan vi skulle hem blåste det litegrann. Tur att det är en kort bit att köra.

Nu funderar jag på vad som ska bli härnäst? Stickrummet är ju kvar i gamla huset så det är nog golvet i det nya som borde göras. Vi ska ju sälja det huset och förutom stickrummet är det bara förråden och garaget som är "otömt". Känns som att det snart är klart?

Sonen som är på klassresa har ringt hem några gånger. De hörs ha jättekul, Gröna Lund, Kosmonova och bad har de hunnit med. Imorron kväll är han hemma igen och det ska bli kul att höra om allt och se bilderna han tagit. När jag själv gick i sexan åkte vi inte på nån resa, vi sparade pengarna istället och gjorde en Londonresa när vi gick ut nian. Det var 22 år sen, och jag har längtat dit igen sen dess. Nu vet jag ju dessutom att det finns mängder av garn- och stickmaskinsbutiker där. Kanske inte i självaste stan men man kanske kan hyra bil och åka runt lite? Det får fortsätta vara en dröm, men kanske innan det gått 22 år igen så har jag varit där?

Jag är nog lite enkelspårig när det gäller bloggande. Är det inte köksrenovering det handlar om (som det var i fjol vid den här tiden) så är det trädgård eller handarbete. Inte vet jag om det är så värst intressant att läsa om det jag skriver men några trofasta läsare har jag ju.

Vad är intressant att läsa i en blogg? Jag har fastnat för Korvasbloggen, men nu är det ett tag sen jag tittade in där. Hinner inte sitta så mycket vid datorn som förr. Korvaspappan skriver roliga och tänkvärda inlägg. Lite självironiskt, sådär. Och så Elisabet såklart! Där kan man få variation, resa iväg en snutt hit och dit. Hon är verkligen bra på att skriva! Och så är hon ju från Malå fast hon är bosatt i Skåne sen länge...

Nåt fler bloggtips kanske? Kommentera gärna...

0 hälsningar: