lördag 23 maj 2009

Livskvalitét

Regn och sol avlöser varandra i helgen. Ingen målning... Men planteringslådorna är klara så i afton blir det sådd. Morötter, sallad, kålrot och ärtskidor ska vi testa. Jordgubbarna får en ram och potatisarna den största. Då behöver vi inte fräsa upp i gräsmattan för nåt potatisland. Det känns som att vi inte riktigt vet var vi vill ha det så det får vänta ett tag. Vi ska ha kvar lite yta för den framtida badtunnan och bastun! Hoppas hoppas hoppas... att det finns kvar ett likadant äppelträd på måndag, det skulle bli jättefint!

Jag har spadat runt stenen och ska gräva upp gräset där, men ryggen värker så jag vet inte om det är så klokt att fortsätta nu. Smultronen måste ner så jag måste nog hugga i. Maken kör grus idag till en sommarstuga nere vid sjön men jag hoppas vi hinner lite ikväll. Rabarbern står och väntar på plantering den med. Åh, vad härligt det ska bli när vi är klara!

Kvällen (om den blir regnfri) ska vi spendera på Killingholmen med korvgrillning och lagning av utedasset. Det var stilla lugnt på sjön nyligen och jag hoppas att regnet som nu kommer bara blir en kortare skur. Jag hjälpte grannen med båttvätt idag så de kan sjösätta den och vi får lite sällskap.

Igår förresten, hade vi jättetrevligt! Grannarna kom över med sitt grillkött och vi hade lite knytis, sen kom fler från byn och vi tjattrade på en bra stund. Lite karaoke hann vi också med :-)

Behöver jag säga att vi trivs på vårt nya ställe?

0 hälsningar: