torsdag 21 maj 2009

Målning i regn

Jag fick tag på jättefina äppelträd i stan igår. Vi planterade dem igår kväll och det blev jättefint. Lämnade en lucka mitt emellan för ett träd till, och eftersom det är trädgårdshelg i helgen så är det inte säkert att det finns kvar äpple på måndag då vi ska dit igen men då får det bli körsbär eller plommon. Det är inte så noga om det blir frukt i dem eftersom vi bor i zon 7 men bara de överlever och inte dör så är jag nöjd!

Jordgubbsplantor och smultron har jag nu också som väntar på plantering. Maken fick en idé att vi ska göra lådor att sätta dem i, så slipper vi ogräs och får bättre arbetshöjd. Det lät bra, och ritningen såg cool ut så imorron ska vi köpa lite plank och sätta igång. Smultronen ska nog grävas ner runt den stora stenen på gården, tillsammans med några fina blommor. Solen har visat sig halva dagen idag, så pass att jag hann skrapa runt fönstren och altandörren på baksidan men hann bara måla knappt hälften innan regnet började ösa ner. Glömde svänga förbi macken igår och inhandla lasyr, men fick hänga med idag då det var fler än jag som missat :-)

Smultronen och en perennväxt som jag missade namnet på har jag fått ta över då goda vänner har möblerat om i sina bänkar. Tack! Det är mycket värt att få experimentera utan att det behöver kosta skjortan!

Det är så grått och tråkigt ute nu så jag hoppar över fotograferingen. Ha det!

0 hälsningar: