fredag 29 maj 2009

Trötta ben och glad själ!

Fredag igen... vad veckorna går fort! Idag kommer min bästa vän hem från en vecka i solen. Det ska bli roligt att höra hur hon haft det. Maken är på ett möte med kollegorna hela dagen och minstingen är fortfarande inte frisk. Nu har han fått ont i ett öra, kan det vara blåsten? Han är ju hopplös på att hålla inne, så eftersom han inte haft feber får han gå ut och leka när det blir för tråkigt.

Jag ska åka iväg och packa lite varor som ska iväg idag och passa på att helghandla lite. Det är riktigt skönt att bo "på landet" med lite avstånd till samhället. Då måste man ju planera, och inte som förr att vi kunde handla varje dag om vi ville.

Gårdagen gick åt till en Umeåresa. Tidigt som skrutt for vi, jag, dottern och en kompis som skulle vara på en verkstad med bilen klockan sju. Eftersom det är två timmars körning så kan ni ju räkna ut hur tidigt vi fick stiga upp. Men roligt var det. Vi skrattade och hade skoj åt allt möjligt. Hann med en hel massa ställen under dagen. Höjdpunkten var nog på hemvägen, då vi hade tur och fick titta in på en jättestor handelsträdgård. Intressant naanting!! Lite seg känns man allt idag... jag kom hem nio på kvällen och var helt slut.

Nu till helgen har nån sagt att vi kan få 25-30 grader varmt... härligt om det stämmer!

1 hälsningar:

Hanna sa...

Planera, vad är det?! Vi handlar nästan varje dag...haha. Har fortfarande inte lärt mig bo på landet!